Spellenspektakel 2023 was een groot succes!
De stand was dit jaar anders opgezet waardoor het voor bezoekers duidelijker was welke spellen er te spelen waren. In totaal waren er ruim 50 verschillende titels te spelen, maar door met verschillende “zones” te werken werd het bezoekers makkelijker gemaakt om te zien waar ze moesten zijn.
Daarnaast hebben we er op gelet juist extra demonstrateurs in te zetten zodat spelers niet hoeven te wachten op een speluitleg en dat ze de beste speelervaring hebben doordat de demonstrateur mee kan spelen.
Door de typerende rode aankleding van zowel de vloer, tafel kleden, de kleding van de demonstrateurs en de banieren was de stand een opvallende verschijning op de beurs. Of kwam dat door de 4 meter hoge (echte) bomen?
Een aantal titels waren zeer populair op de stand. Met 10 sta tafels was de hoek waar het nieuwste dobbel spel Pick a pen werd gespeeld een van de drukste hoeken op de stand.
Wolven heeft speelgoed van het jaar gewonnen en is genomineerd voor de Nederlandse spellenprijs en bleek daarom ook een zeer veel gespeeld spel op de stand en ontstond zelfs een wachtrij! Het Witte Kasteel van Himeji, die net op Essen is gelanceerd is, was snel uitverkocht op de beurs. Ook konden er spellen gespeeld worden die nog niet in de winkel liggen, zoals Spirit Island en het familiespel Bosbuit.
Veel bezoekers hebben daarnaast advies kunnen krijgen welke Catan uitbreiding het beste bij hun zou passen in de “Catan ik je helpen”-hoek. In een grote kast stonden alle uitbreidingen en losstaande Catan versies uitgestald, zodat bezoekers konden kijken wat er aan speel materiaal in de doos zit of gelijk het spel op de stand uit konden proberen. Veel bezoekers zijn zo enthousiast geworden voor bijvoorbeeld Catan Kosmonauten of de uitbreiding Zeevaarders.
Bezoekers die graag samen spelletjes spelen konden in een aparte 2-spelers hoek hun hart ophalen met bijvoorbeeld het nieuwe populaire 2 spelers spel: Brood en Bier.
Maar ook aan de kleine bezoeker was gedacht in de speciale kinderhoek, inclusief zitzakken en spellen als de Magische Berg, Spookslot of Dodo.
“ook dit jaar is het Spellenspektakel een groot succes voor ons geweest. Ik denk dat we veel mensen niet alleen enthousiast hebben kunnen maken voor onze spellen, maar ook hebben kunnen overbrengen waar 999Games voor staat: kwaliteit en speelplezier. Dit komt vooral omdat onze demonstrateurs met groot plezier en enthousiasme de spellen op een simpele manier weten uit te leggen en de bezoeker ook goed kan adviseren welke spellen er nog meer bij hen zou kunnen passen (of welke juist niet!). Zo hebben we veel bezoekers vele uren op onze stand kunnen vermaken”; zegt Charlie Hemmes, Marketing Manager 999 Games.